Kim jesteś?


21 maja 2020, 20:35

Kim jesteś?

Witam serdecznie ,czy Was tak samo jak mnie, nurtuje pytanie kim jest tak naprawdę człowiek, który w jakiś sposób jest dla Was interesujący?
Nieistotne jaki jest jego status finansowy( choć pewnie w takiej sytuacji jest dla nas większą zagwozdką dana osoba,ponieważ my jako nowoczesne społeczeństwo jesteśmy może zbyt
” wścibscy”względem drugiego człowieka.)
Nieistotne, ten temat poruszę może innym razem?
Miałam tu na myśli każdego z Nas, niezależnie czy jest to jakiś celebryta,sąsiad kolega,koleżanka albo po prostu zwykły znajomy...
Świat który tworzymy sami jako społeczeństwo, jest bardzo zniekształcony przez pryzmat obecnie panującej ideologii dwudziestego pierwszego wieku.Ideologia ta ma ogromny wpływ na to jak kreujemy chociażby własny wizerunek .

Ideologia – pojęcie występujące w filozofii i naukach społecznych oraz politycznych, które określa zbiory światopoglądów służących do całościowego interpretowania i przekształcania świata[1].
Mianem ideologii określa się każdy zbiór uporządkowanych poglądów – religijnych, politycznych, prawnych, przyrodniczych, artystycznych, filozoficznych – służących ludziom o tożsamych poglądach do objaśniania otaczającego ich świata. Społeczną funkcją ideologii jest artykulacja celów aktywności i dopuszczalnych sposobów ich osiągania oraz motywacja ich zasadności względami uznawanymi za wyższe niż jednostkowy interes (wizja rzeczywistości + system wartości + dyrektywy praktycznego działania[2]). Zapotrzebowanie na ideologie wynika z właściwego ludziom poszukiwania odpowiedzi na pytania o sens i sposób istnienia[potrzebny przypis]. Ideologie mają charakter normatywny, proponują bowiem pewien światopogląd, wyobrażenie na temat otoczenia[3].
Co konkretnie” ja” mam na myśli?
Chciałam wyrazić swoje subiektywne zdanie w tymże temacie ,pozwól ,że rozwinę wątek.
Otóż w dobie internetu ,w tym w mediach społecznościowych,Instagramie,Facebooku,Snapchat oraz innych wyżej nie wymienionych, najbardziej przeraża mnie fakt przybierania przez wielu z Nas
” masek”. Tym samym ,kreując się na kogoś kim tak naprawdę nie jesteśmy.
Jednym z wielu przykładów jest chociażby Facebook który jak podaje BUSINESS INSIDER POLSKA w dniu 1 października 2019 roku cieszy się największą popularnością wśród mediów co miesiąc korzysta z niego ponad dwa miliardy osób co stanowi ⅓ światowej populacji.Kolejno Instagram który należy do Facebooka ponad miliard użytkowników.Snapchat nie chciał sprzedać się Facebookowi jego popularność w USA jest nadal imponująca,aczkolwiek w pozostałych krajach w tym w Polsce jest raczej niszowy,miesięcznie korzysta z niego około 255 mln użytkowników .Statystyki dla tych mediów nie mają dla mnie większego znaczenia rozważając temat dzisiejszego wpisu, natomiast bardziej interesującym jest dla mnie cel korzystania z nich. W teorii każdy z tych mediów ma z założenia inne przeznaczenie jak mówi Wikipedia:
Facebook – serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji, będący własnością Facebook, Inc. z siedzibą w Menlo Park. W czerwcu 2017 liczba użytkowników na
całym świecie wynosiła prawie 2 miliardy, a dziennie aktywnych jest prawie 1,3 mld osób[4]. Średni wiek użytkownika serwisu to 22 lata[5]. Dane zgromadzone na Facebooku to ponad 980 petabajtów, co 24 godziny przybywa ponad 0,5 petabajta[6]. Przeciętny użytkownik spędza na Facebooku około 21 minut[7].
Projekt został uruchomiony 4 lutego 2004 na Uniwersytecie Harvarda (w stanie Massachusetts) i był początkowo przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół średnich i studentów szkół wyższych (college’ów, uniwersytetów). Jego głównym autorem jest Mark Zuckerberg (obecnie pełni on funkcję dyrektora generalnego). Serwis zatrudnia ok. 33 000 pracowników (stan na styczeń 2019)[8]. Planowane przychody przekroczą 150 mln USD (2008)[9]. We wrześniu 2009 założyciel Facebooka poinformował na swoim blogu, że Facebook po raz pierwszy przestał przynosić straty i zaczął pokrywać swoje koszty operacyjne oraz inwestycje w nowe serwery.
W marcu 2008 autor portalu, 23-letni Mark Zuckerberg, plasując się na 785. miejscu rankingu Forbesa zestawiającego najbogatszych ludzi świata, został najmłodszym miliarderem świata (1,5 mld USD)[9][10]. W 2018, według tego samego rankingu, był już piątym pod względem posiadanego majątku człowiekiem na świecie[11].
W październiku 2010 na ekrany kin wszedł film The Social Network ukazujący historię portalu Facebook (pierwotnie TheFacebook) i jego założycieli. W zakończeniu filmu podano szacunkową wartość portalu i wynosiła ona 25 miliardów dolarów.
18 maja 2012 Facebook jako firma pojawił się po raz pierwszy na amerykańskiej giełdzie NASDAQ, stając się najwyżej wycenianą w dniu debiutu spółką giełdową w historii[12]. Szacunki dotyczące wartości serwisu okazały się jednak mocno przesadzone, gdyż oczekiwania inwestorów były zbyt duże w stosunku do realnych możliwości serwisu[13]. W dniu debiutu giełdowego akcje Facebooka plasowały się na poziomie około 30 dolarów za sztukę. Sześć lat później (w czerwcu 2018) osiągnęły swój dotychczasowy szczyt, na poziomie 194 dolarów za akcję[14].
W sierpniu 2017 Facebook wprowadził okrągłe zdjęcia profilowe[15].
W czerwcu 2019 roku Facebook poinformował, że wprowadzi na rynek nową kryptowalutę, swojego autorstwa, o nazwie Libra. Kryptomoneta będzie obsługiwana przez aplikację Calbra. Cyfrowa waluta znajdzie się w obiegu w 2020 roku i będzie wspierana przez grupe partnerów, wchodzacych w skład Stowarzyszenia Libra, między innymi: Visa, Mastercard, PayPal, Lyft, Spotify, PayU i innych.[16]
We wrześniu 2019 roku Facebook poinformował, że wprowadzi na rynek nowy produkt - platformę Fashion++, która wykorzystując sztuczną inteligencję będzie doradzać użytkownikom jak dobrać garderobę.[17


Instagram – fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć, połączony z aplikacją o tej samej nazwie (dostępną na systemy operacyjne Windows Phone, iOS i Android)[2], który umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, stosowanie do nich filtrów cyfrowych oraz udostępnianie ich w różnych serwisach społecznościowych[3]. Charakterystyczną cechą aplikacji był nadawany zdjęciom kwadratowy kształt, podobnie jak w aparatach fotograficznych marki Kodak serii Instamatic, aparatach do fotografii błyskawicznej firmy Polaroid oraz w średnioformatowych aparatach formatu 6x6 w przeciwieństwie do proporcji obrazu 4:3, który jest wykorzystywany przez większość aparatów fotograficznych oraz urządzeń mobilnych dysponujących funkcją foto. 27 sierpnia 2015 roku udostępniono możliwość umieszczania zdjęć i filmów w innych formatach obrazu[4].
W kwietniu 2012 roku serwis został kupiony przez Facebook za około 1 mld USD (pracowało wówczas nad nim zaledwie 13 pracowników)[5]. Po pewnym czasie zmieniono regulamin – nowe przepisy wskazują na możliwość sprzedaży zdjęć użytkowników przedsiębiorstwom zewnętrznym[6]. Ocenia się, że było to jedną z głównych przyczyn spadku liczby aktywnych użytkowników – o ile we wrześniu 2012 z aplikacji i strony internetowej korzystało około 100 mln użytkowników, to w styczniu 2013 było ich około 90 mln[6]. We wrześniu 2017 roku Instagram posiadał aż 800 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, w tym 500 mln odwiedzających każdego dnia[7]. Stałym problemem Instagrama są fałszywe konta, wykorzystywane do generowania spamu na platformie. Mimo sukcesywnego usuwania ich przez administratorów, na przełomie czerwca i lipca 2015 roku liczbę nieautentycznych profilów oszacowano na ponad 20 milionów spambotów[8].
9 grudnia 2012 Instagram wyłączył wsparcie dla zdjęć publikowanych na Twitterze (od tego dnia nie istnieje możliwość wyświetlania na Twitterze fotografii wykonanych za pomocą programu Instagram)[9].
W pierwszym tygodniu lipca 2015 roku rozpoczęto przesyłanie zdjęć na serwery Instagrama o rozdzielczości 1080x1080. Był to pierwszy etap zastąpienia standardowego formatu 640x640, obecnego od początków działalności platformy. Instagram nie ogłosił w oficjalnym komunikacie przejścia na 1080 pikseli. Zmiana jakości zdjęć została zauważona przez użytkowników w kodzie źródłowym strony i dotyczyła wyłącznie aplikacji mobilnej[10].
20 lipca 2015 roku na internetowej wersji Instagrama została wprowadzona wyszukiwarka, umożliwiająca wyszukiwanie hasztagów, profili użytkowników i lokalizacji. W opcjach wyszukiwania zawarto również geotagi i przegląd najpopularniejszych postów. Zmiana mechanizmów wyszukiwania przeprowadzona została sukcesywnie na poszczególnych rynkach[11].
Obecnie największą liczbę obserwujących mają profile gwiazd popkultury i sportu takich jak Cristiano Ronaldo, Selena Gomez, Ariana Grande, Dwayne Johnson, Kim Kardashian West. [a][12].
Od kilku lat sukcesywnie przybywa użytkowników tego portalu, w czerwcu 2018 roku ich liczba przekroczyła 1 miliard osób[13], z czego w Polsce, według danych z grudnia 2018 roku, jest ich ok. 6,8 mln osób[14

Snapchat – aplikacja mobilna służąca do wysyłania filmów i zdjęć, które można oglądać przez maksymalnie 10 sekund (od końca 2017 roku jest także możliwość wysłania zdjęcia bez limitu czasowego)[2], dostępna na urządzenia z systemami operacyjnymi Android oraz iOS[3]. W pierwszym kwartale 2017 roku globalna liczba użytkowników korzystających codziennie z aplikacji wynosiła ponad 166 mln osób na całym świecie[4], a w 3. kwartale 2018 roku liczba ta wzrosła już do 186 mln[5] dziennie.
Każdego dnia użytkownicy wysyłają ponad 3 miliardy „snapów” i spędzają w aplikacji średnio 1 godzinę[4]. Z aplikacji korzystają głównie osoby w wieku 12-24 lat[6].
Snap - słowo pochodzi od angielskiego snap, który w języku potocznym możemy przetłumaczyć jako „fotka”. Snap to krótki film lub zdjęcie wysyłane w aplikacji Snapchat. Korzystanie z aplikacji Snapchat nazywane jest snapowaniem.[7]

Pokrótce streszczenie tych trzech popularnych mediów pokazuje nam jak ogromny zasięg mają portale oraz jakie są ich założenia odnośnie celu.
Wszystko to nie byłoby niczym złym, gdyby nie fakt, iż my użytkownicy,zatracamy się w wirtualnej rzeczywistości spędzając w niej za dużo czasu co za tym idzie oddalając się od siebie jako ludzie.
Zwróćmy uwagę na tendencję spędzania przez nas wolnego czasu ,odnoszę wrażenie iż spędzamy go głównie w sieci,co jest dla mnie bardzo niepokojącym sygnałem że pora zmienić kierunek dla dobra nas wszystkich.
Nie wiem jak wy, ale ja tęsknię za dawną naturalnością ludzi ,poprzez media kreujemy się nienaturalnie jako :”produkt na sprzedaż” , zakładając wszelkie” maski”ukrywając pod nimi nasze prawdziwe twarze.Nasz wizerunek który pokazujemy poprzez media jest zniekształcony,nieprawdziwy,jest to iluzja w która chcemy aby uwierzono,dlaczego?
Oburza mnie ten fałsz,zastanawiam się dlaczego aż tak potrzebujemy być perfekcyjni zamieniając rzeczywistość w oszustwo,jaki jest tego cel?Zwłaszcza iż prawda prędzej czy pózniej jest o wiele bardziej bolesna do przeżycia w momencie konfrontacji z rzeczywistością.
Nie możemy ciągle grać” ról” które w pewnym momencie przerosną nas samych, a wówczas nie poradzimy sobie ze stratą zaufania “domniemanego odbiorcy” który to miał znać nas jako zupełnie kogoś innego.To nie ma sensu!
Gdyby chodziło tu tylko o biznes jestem w stanie zrozumieć przyczynę kreacji naszego wizerunku, na pewno lepiej sprzedaje się produkt który jest w 100% dopracowany, przemyślany niemal w każdym calu chociażby ze względów estetycznych. Konkurencji na rynku jest ogromna w związku z tym chcemy być perfekcyjni aby przebić się w jakiś sposób w gąszczu zasłaniających nas dużych potentatów biznesowych.Stąd u nas ten wyścig “szczurów”niestety…
Ale co jest z nami ?
Zastanawiam się patrząc na przysłowiowego “KOWALSKIEGO”który w sieci ukazuje się nam jako wypacykowana kreacja człowieka z wyższych sfer,super foty, drogi samochód,jacht itd. z pejzażem w tle zapierającym dech w piersiach,ok!ale po co mam wierzyć że np.sąsiad Kowalski jest biznesmenem czego życzę mu z całego serca ,jeśli wiem że w realu jest zwykłym szarym człowiekiem jak większość z nas.
Cenię sobie u ludzi szczerość,prawdziwość ,naturalność,spontaniczność niezależnie od zasobu ich” portfela “,statusu socjoekonomicznego czy też ich wykształcenia.
Uwielbiam rozmowy,przebywanie w towarzystwie ludzi “prawdziwych”a nie marionetek w imię ideologii dwudziestego pierwszego wieku .
Uśmiecham się do ciebie czytelniku w tym momencie jeśli zgadzasz się z treścią mojego wpisu pt.Kim jesteś? i mam dzisiaj dla ciebie wyzwanie…
Jak już wiesz media są potrzebne i wiesz do czego służą ,zastanów się czy aby i ty nie powinieneś\aś zmienić coś w swoim życiu dla dobra nas wszystkich dla siebie dla prawdy.
POMYŚL KIEDY OSTATNI RAZ ZADZWONIŁEŚ /AŚ DO KOGOŚ CI BLISKIEGO, Z KIM OD LAT NIE MASZ KONTAKTU, WMAWIAJĄC PRZEDE WSZYSTKIM SOBIE IŻ NIE MASZ CZASU…NO WIĘC JESLI FACEBOOK,INSTAGRAM,SNAPCHAT JEST POŻERACZEM TWOJEGO WOLNEGO CZASU,ZAMIEŃ TO NA SPOTKANIE Z KIMŚ DLA CIEBIE WYJĄTKOWYM.
Weź telefon do ręki proszę wykręć ten numer ,zrób pierwszy krok ,porozmawiaj umów się na spotkanie ,cudownie gdybyś nie wzięła/ął ze sobą telefonu,PO CO CI ON?NIE OSZUKUJ SAM/SAMA SIEBIE, DA SIĘ,UWIERZ, DAWNO NIE BYŁO TAKICH GADŻETÓW.
Przypomni sobie jak było cudownie bez całej tej wirtualnej okrasy?
Na pewno za tym tęsknisz, więc zrób coś,zacznij od siebie!
Powodzenia!
Beata Gąsienica Bednarz.





Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz